İthal Edilecek Şeker 320 Milyon Dolar, Fabrikaları 295 Milyon Dolara Satıldı
Şeker fabrikalarını satarak fiyat kontrolünü özel sektöre kaptıran Türkiye, 400 bin ton şeker ithal etme kararı almıştı.Ekonomi yazarı Murat Muratoğlu, ithal edilecek şekerin 320 Milyon dolar olduğunu, özelleştirilen şeker fabrikalarının tutarının ise 295 Milyon Dolar olduğunu yazdı.
Sözcü gazetesi ekonomi yazarı Murat Muratoğlu, 400 bin ton şeker ithalatı için Ticaret Bakanlığı'nca kontenjan açılmasını köşesinde değerlendirdi. Söz konusu ithalat için 320 milyon dolar ödeneceğini belirten Muratoğlu, satılan şeker fabrikalarına atıfta bulunarak şunları yazdı:
"Ödeyeceğimiz meblağı satılan şeker fabrikaları ile karşılaştırırsak,
Kırşehir Şeker Fabrikası 48 milyon dolara,
Yozgat Şeker Fabrikası 40 milyon dolara,
Niğde-Bor Şeker Fabrikası 49 milyon dolara,
Çorum Şeker Fabrikası 76 milyon dolara,
Turhal Şeker Fabrikası 82 milyon dolara satıldı.
Hepsini topla daha 295 milyon dolarda.
Sattığımız fabrikaların paralarının üzerinde 25 milyon dolar daha koyarsak bu yıl için ihtiyacımız olan şekeri ithal edebileceğiz."
Yorumlar
+ Yorum YapHenüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!
Gözden Kaçmasın
Mucur'da kayıp alarmı mutlu sonla bitti
Görüntüle →İlginizi Çekebilir





Trend Haberler
Mucur'da kayıp alarmı mutlu sonla bitti




Son Haberler
Kırköy Kervansaray Engelsiz Yaşam Merkezi’nde Karne Heyecanı



