19 Şubat 2018 - 10:47 - Güncellenme: 05 Mayıs 2023 - 17:12
G: 05 Mayıs 2023 - 17:12
Şimdi Sırada Ne Var ? Tarım Arazileri mi ?
Kırşehir Şeker Fabrikası ile birlikte 14 şeker fabrikasının satılacağının açıklanması üzerine...
Artık ''Geride ne kaldır ? '' diye sormaya başladık.
Bilinçli yapıla özelleştirmeye kesinlikle karşı değilim !
Hantallaşmış , verimsiz devlet kurumları haline gelen fabrikalar tabi ki özelleştirilmeli.
Yapılan özelleştirmeler, hantal ve verimsiz kurumların profesyonel şirketlere devredilerek ekonomiye ve istihdama işlerlik kazandırılması için mi yoksa kısa vadede kaynak sağlamak için mi ?
Eğer amaç ekonomiye ve istihdama işlerlik kazandırmaksa bu acele niye ?
1986-2002 yılları arasında 8 milyar dolar özelleştirme geliri elde edildi.
2003-2015 döneminde bu tutar 61,8 milyar dolara erişti.
Cumhuriyet tarihi boyunca elde edilen özelleştirme gelirlerinin yüzde 90'ı Ak Parti döneminde gerçekleşti.
Kamuya ait varlıkların satışından elde edilen tutarın bir kısmıyla IMF'ye olan 23,5 milyar dolarlık borç kapatıldı.
Türkiye'nin en büyük ve stratejik kurumları bu dönemde satıldı.
Stratejik öneme sahip çok sayıdaki kuruluşta uluslararası şirketler söz sahibi oldu.
2005'te TÜRK TELEKOM'un yüzde 55'i Arap sermayesi Ojer Telekom'a, TÜPRAŞ'ın yüzde 51'i 4.1 milyar dolara İngiliz Shell- Koç ortaklığına satıldı. 2006'da PETKİM'in yüzde 51'i 2 milyar dolara Azer Socar'a, TEKEL'in 6 adet sigara fabrikası 1.7 milyar dolara Hollanda merkezli British&American Tobacco'ya satıldı. TEKEL'in içki bölümünü 2003'te alan yerli Mey, 3 yıl sonra aldığı fiyatın 2,5 katına hisseleri ABD'li fon TPG'ye devretti. Fon 5 yıl sonra Mey'i özelleştirdiği fiyatın yaklaşık 10 katı fiyata İngiliz Diageo şirketine sattı.
Bütün bu özelleştirmelere rağmen dış ticaret açığı arttı.Tarım ve hayvancılıkta ithalat arttı.
Bunun en büyük nedenlerinden birisi ;
Var olan fabrika ve kamu iktisadi teşebbüsleri özelleştirilirken buradan gelen kaynak ile hammadde işleyecek ve yerli üretime yarı mamül temini sağlayacak ağır sanayi atılımlarının gerçekleştirilmemiş olmasıydı.
Yerli sanayimiz hammadde ve yarı mamül ithalatına dayalı üretim gerçekleştiriyor.
Bu durum dış ticaret açığının giderek büyümesine ve ekonomimizin de giderek borçlanması anlamına geliyor.
Ve şimdi şeker fabrikaları satılıyor.Çünkü kaynak lazım !
Şeker fabrikalarını özelleştirmek bir anlamda savunma sanayinin kalbine de bomba atmak ile eş değer.
Çünkü Şeker fabrikaları, hem yedek parça imalatı hem de bir savaş durumunda silah üretimi yapabilecek şekilde tasarlandılar.Böyle tasarlanmalarının da en büyük sebebi Kurtuluş Savaşında buna ihtiyaç duyulmasıydı.
Bu tür yerlerin uluslararası kuruluşların eline geçtiğini düşünsenize !
Umuyorum şeker fabrikalarını yerli sanayi kuruluşlarımız alır.
Sonrasında yerli sanayi kuruluşunun yabancı bir kuruluşa satılmayacağını kim garanti edebilir ? Sonuçta serbest piyasa ekonomisi içerisindeyiz.
Peki geriye ne kaldı ?
Bundan sonra kaynak bulabilmek için TİGEM'e ait tarım arazileri mi satılacak ?
Birilerinin kulağına gitmesin de ...
Yorumlar
+ Yorum Yap
Yorum yazarak topluluk kurallarımızı kabul etmiş ve tüm sorumluluğu üstlenmiş olursunuz.
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!
Gözden Kaçmasın
MHP'de Kırşehir gündemini sarsan değişim
Görüntüle →İlginizi Çekebilir

Kırşehir'de altyapıdan üstyapıya planlı dönüşüm

Kırşehir'de 6 gün içerisinde çok sayıda operasyon ve yakalama

Kırşehir'de 70'ler, 80'ler ve 90'ları yaşatan şoför

Kırşehir'in geleceği için kritik yatırım: Dev depolar yükseliyor

Kırşehir'de yüzlerce kınalı keklik keneye karşı doğaya salındı
Trend Haberler
Mucur'da kayıp alarmı mutlu sonla bitti

Kırşehir’in de yer aldığı operasyonda şirketlere kayyum

Kırşehir'de jeotermal potansiyeli en yüksek bölgeler belli oldu

Kırşehir'de her 100 kişiye 138 sığır düşüyor

Kırşehir’de mandıra ve arsalar üzerinden 100 Milyon TL’lik iddia
Son Haberler
Kırköy Kervansaray Engelsiz Yaşam Merkezi’nde Karne Heyecanı

Kırşehir’de Gençler Sınav Stresini Şölenle Attı

Kırşehir’de mandıra ve arsalar üzerinden 100 Milyon TL’lik iddia

Kırşehir'in merkezi noktalarındaki işletmeler ihaleye çıkıyor

Kırşehir Valiliği Uyardı: Bu Hesaptan Yapılan Paylaşımlara Dikkat