ÖĞRETMENLERE ÇAĞRI
Özel yahut devlet kademesinde "eğitim ve öğretimden sorumlu" olarak görev yapan öğretmen arkadaşlarım, öğretmenlerim, hocalarım!
Sizlere sesleniyorum:
En kutsal meslek ile iştigal ederken "yeni nesilden bir şey olmaz, bunlardan bi cacık olmaz, öğrenmeye kapalı bunlar, gençlik bitmiş, biz böyle miydik ve benzeri söylemleri" sarf etme hakkınız yoktur!
Nasıl ki bir çeşme, önüne konulan kaba "bu kap benim suyuma uygun değil, dolduramam" diyemezse siz de diyemezsiniz!
Maaş almasa dahi yeni bir nesil yetiştirme aşkıyla yanan öğretmenlerin ateşinde pişip de hakkını veremediği halde mesaimi doldurur maaşımı hak ederim anlayışından uzak durun!
O maaş size, mesai süresince görev yaptığınız kurumda kaldığınız için değil; gelecek nesli çoklu zeka kuramına dayanarak aydın bir şekilde yetiştirmeniz için verilmektedir.
Öyle ki insanlar için gerçeklerle yüzleşmek zordur. Hele bu gerçeklerin bazıları çıkarlarınıza ve rahatınıza dokunuyorsa!
Bilinmelidir ki insani değerler açısından, din-devlet-millet açısından ülkemizin yaşadığı buhranlar mâlesef sizlerin görevlerinizi hakkıyla yapmamanızdandır.
Bir ülke dolusu insanın ve geleceğin buhranına sebep olup da sonra onlara ve çocuklarına "ben anlatır geçerim, dinlemezseniz de anlatmam, ay sonunda gider maaşımı alırım" diyerek işin içinden sıyrılamazsınız!
O maaş ile taksidini ödemeye çalıştığınız evde, bindiğiniz arabada, giydiğiniz giyside, yediğiniz ekmekte, gezdiğiniz yerlerde özgürce yaşayalım diye can vermiş nice şehitlerimizin hakkı var!
Çıkarınıza, nefsinize dokunan bir yazı gördüğünüzde sayfayı değiştirmek, yazanı, söyleyeni kötülemek, görmezden gelmek sizi bu vebalden kurtaramaz! Vicdanınız sizi rahat bırakmayacaktır. Bırakmamalı da!
Ömründe beş kitap okumamış nicelerinin öğretmenlik yaptığı bir dönemde evinde küskün oturan, öğretme aşkını yitirmiş tahta bir kitaplıktan farkı olmayan bilgi yükü eski, eskimiş, eskitilmiş, itilmiş, bilgiyi cevhere dönüştürememiş arkadaşlar!
Sizler de artık bir silkelenip kendinize gelin. Atın üzerinizdeki ölü toprağını…
Kalkın ve kıyamete inat bir fidan dikin!
Mustafa Kemal ATATÜRK'ün güvendiği gençliğe sahip çıkın.
Ne Ulu Önder'in güvenini boşa çıkarın ne de gençliğe ihanet edin!
Ufuk CENGİZ
Yorumlar
+ Yorum YapHenüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!
İlginizi Çekebilir





Trend Haberler
Mucur'da kayıp alarmı mutlu sonla bitti




Son Haberler
Kırköy Kervansaray Engelsiz Yaşam Merkezi’nde Karne Heyecanı



