Kırşehir'de hobi bahçelerindeki kuyulara kapatma kararı

YAŞAM 13.07.2025 - 19:56, Güncelleme: 13.07.2025 - 19:56
 

Kırşehir'de hobi bahçelerindeki kuyulara kapatma kararı

Kırşehir’de hobi bahçelerinde izinsiz açılan su kuyularına DSİ tarafından yüksek tutarlarda para cezası kesildi. Yetkililer kuyuların kapatılması gerektiğini bildirirken, bahçe sahipleri ise ürünlerinin kuruyacağını belirterek mağduriyetlerini dile getirdi. Kent merkezinde ise su seviyesi kritik düzeylere geriledi.

Kırşehir’de hobi bahçelerine yönelik su denetimlerini artıran Devlet Su İşleri (DSİ) 12. Bölge Müdürlüğü, kapalı havzalarda izinsiz açılan kuyular nedeniyle birçok hobi bahçesi sahibine yüksek miktarlarda idari para cezası kesti. DSİ tarafından kooperatiflere gönderilen resmi yazılarda, ruhsatsız şekilde açılan yeraltı suyu kuyularının kapatılması gerektiği ve belirtilen süre içinde bu işlemin yapılmaması durumunda kuyuların DSİ ekiplerince mühürleneceği belirtildi. Yeraltı Sularının İzinsiz Kullanımı Yasak Yetkililer, kaçak su kullanımının hem su kaynaklarının tükenmesine hem de çevresel dengenin bozulmasına neden olduğunu vurgulayarak, kapalı statüde bulunan Kızılırmak Havzası gibi bölgelerde yeraltı sularının izinsiz kullanımının kesinlikle yasak olduğunu ifade etti. Yasal sürecin işletildiği bu uygulama kapsamında, ceza tebligatının ardından kuyuların 60 gün içerisinde kapatılması, aksi takdirde kapatma işleminin DSİ tarafından yapılacağı ve tüm masrafların kuyu sahiplerinden tahsil edileceği bildirildi. Bahçe Sahipleri Tepkili: “Sebzelerimiz Kuruyacak” Ancak uygulama, hobi bahçesi sahiplerinin tepkisini çekti. Bahçelerinde domates, biber, salatalık gibi ürünler yetiştiren vatandaşlar, kuyuların kapatılmasıyla birlikte sulama imkânlarının ortadan kalkacağını ve ektikleri sebzelerin kuruyacağını belirterek mağduriyet yaşayacaklarını dile getirdi. Bazı vatandaşlar ise yaz aylarında sadece keyif için değil, ekonomik sebeplerle de kendi gıdasını üretmeye çalıştığını ifade ederek daha esnek bir çözüm talep etti.  Kırşehir’de Su Krizi Derinleşiyor Kırşehir kent merkezinde son yıllarda artan su sorunu da uygulamanın arka planındaki en önemli gerekçeler arasında yer alıyor. Şehir şebekesini besleyen kuyularda su seviyelerinin giderek düştüğü, kuraklıkla birlikte yeraltı su kaynaklarının da azaldığı ifade ediliyor. Yetkililer, bu sebeple kaçak kullanımın önüne geçilmesinin hayati önemde olduğunu belirtiyor.    
Kırşehir’de hobi bahçelerinde izinsiz açılan su kuyularına DSİ tarafından yüksek tutarlarda para cezası kesildi. Yetkililer kuyuların kapatılması gerektiğini bildirirken, bahçe sahipleri ise ürünlerinin kuruyacağını belirterek mağduriyetlerini dile getirdi. Kent merkezinde ise su seviyesi kritik düzeylere geriledi.

Kırşehir’de hobi bahçelerine yönelik su denetimlerini artıran Devlet Su İşleri (DSİ) 12. Bölge Müdürlüğü, kapalı havzalarda izinsiz açılan kuyular nedeniyle birçok hobi bahçesi sahibine yüksek miktarlarda idari para cezası kesti. DSİ tarafından kooperatiflere gönderilen resmi yazılarda, ruhsatsız şekilde açılan yeraltı suyu kuyularının kapatılması gerektiği ve belirtilen süre içinde bu işlemin yapılmaması durumunda kuyuların DSİ ekiplerince mühürleneceği belirtildi.

Yeraltı Sularının İzinsiz Kullanımı Yasak

Yetkililer, kaçak su kullanımının hem su kaynaklarının tükenmesine hem de çevresel dengenin bozulmasına neden olduğunu vurgulayarak, kapalı statüde bulunan Kızılırmak Havzası gibi bölgelerde yeraltı sularının izinsiz kullanımının kesinlikle yasak olduğunu ifade etti. Yasal sürecin işletildiği bu uygulama kapsamında, ceza tebligatının ardından kuyuların 60 gün içerisinde kapatılması, aksi takdirde kapatma işleminin DSİ tarafından yapılacağı ve tüm masrafların kuyu sahiplerinden tahsil edileceği bildirildi.

Bahçe Sahipleri Tepkili: “Sebzelerimiz Kuruyacak”

Ancak uygulama, hobi bahçesi sahiplerinin tepkisini çekti. Bahçelerinde domates, biber, salatalık gibi ürünler yetiştiren vatandaşlar, kuyuların kapatılmasıyla birlikte sulama imkânlarının ortadan kalkacağını ve ektikleri sebzelerin kuruyacağını belirterek mağduriyet yaşayacaklarını dile getirdi. Bazı vatandaşlar ise yaz aylarında sadece keyif için değil, ekonomik sebeplerle de kendi gıdasını üretmeye çalıştığını ifade ederek daha esnek bir çözüm talep etti.

 Kırşehir’de Su Krizi Derinleşiyor

Kırşehir kent merkezinde son yıllarda artan su sorunu da uygulamanın arka planındaki en önemli gerekçeler arasında yer alıyor. Şehir şebekesini besleyen kuyularda su seviyelerinin giderek düştüğü, kuraklıkla birlikte yeraltı su kaynaklarının da azaldığı ifade ediliyor. Yetkililer, bu sebeple kaçak kullanımın önüne geçilmesinin hayati önemde olduğunu belirtiyor.

 

 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (36 )

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sahipsiz kırşehir
(13.07.2025 22:56 - #18246)
Geç bile kalındı
Katiliyorum Kesinlikle
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Cemil
(13.07.2025 22:58 - #18247)
Hobi bahçe sahipleri çiftçilikle alakalı olmayan kişilerdir.Açılan kuyulardan suyu bol buldukça basarlar suyu,su israfları yetişdiklerinin parasal değerini geçer.Nerden biliyorsan diyorsanız bacanak Çukurçayırda babadan kalma bahçede böyle yapmış, kuyu açmışti.Ama yetişirdiği domates, salatalık, fasulye vs. pazarda satılanlardan fersah fersah kalitesizdi.İşi bıraktı.DSİ doğrusunu yapıyor.Sıra Seyfe Gölünün civarındaki ve su kaynağındaki Köylerde açılan kuyulara gelmeli.Keşke imkan olsa Kılıçözü biraz suya kavuşsa da, geçmişte olduğu gibi bol bol Özbağ domatesi, Erevik fasulyesi vs. yesek. 1960'lı yıllarda İlkokulda idim. Erevik fasulyenisini zor satardım,Pazarın dağılma vakti Lokantacılar toptan alırdı.
Somut veri Kes8nlikle katiliyorum
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Vatansever
(13.07.2025 23:01 - #18248)
Bu ülkede hobi bahçeleri bu hızla çoğalırsa, bu ülke temiz içme suyunu Rusya'dan ithal etmeye başlar. Hemde Karadeniz boru hattıyla. Ayrıca iç Anadolu kurak Ekim arazilerine, Mısır, pancar ve sulanabilir yem bitkileri ekimi devam ederse sulu tarım da tarihe karışacaktır. Planlama gerek planma, oy hesabı yapmadan. Bu ülkeyi çocuklarımızdan emanet aldık, geriye yaşanmayacak bir vatan bırakmakmı? İstiyoruz.
Hüseyin Sayın Vatansever kardeşim bu hobi bahçelerindeki kuyular için göstermiş olduğun duyarlılığı keşke tüm Kervansaray dağları,Boztepe ve civarını altın madeni için karış karış parselliyenlere göstersen asıl bu madenler faliyete geçerse gör sen ozaman geriye Vatanmı yoksa bir yığın siyanürlü toprakmı Saygılar
.... Katiliyorum
Vatansever Bu endişeyi derinden taşıyorum. Bir avuç gözü doymazlara vatanın toprağı, suyu, kısaca geleceği feda ediliyor. Hep beraber mücadele etmeliyiz. Sen ben yok artık.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Kuruyan dunya
(13.07.2025 23:03 - #18249)
Bedava şu kullaniuorlardi iyi olmuş hobi bahçesi de neymiş
Dogal kaynaklarin kullanimimda hakkaniyet Evet bedava su kullaniyotlar....
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Mehmet s
(13.07.2025 23:14 - #18250)
Tarlaların başındaki kuyularinda kapanması gerek köylerde mısır silaj pancarüretiminin durdurulması gerek En azından bu ürünlerin yetisebilecegi uygun iller tespit edilmesi gerek İktidar bu konuda kapsamlı ve hızlı bir çalışma yapması gerek suyumuz tükeniyor insanlar durumun ciddiyetini Kavramalı ve acil tedbirler alması gerek
Kırşehir de göl golet akarsu ılıca çoğu kurudu ya da alarm verici düzeyde.... Kurakcil bitki ekimine geçmeliyiz artik
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Bemce
(13.07.2025 23:37 - #18253)
Sahiplerine değil burayı kuranlara ceza kesilmesi gerek ..tarlaya bahçe kurmak nedir buraları kuranlar sattı satılan kişilerde perisan edilmesin
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Hobi bahçeleri
(14.07.2025 00:13 - #18256)
Önce DSİ kendi içindeki artezyen kuyusunu kapatsın DSİ o artezyen kuyusunun etrafında irili ufaklı onlarca göller vardı sıtma suyu terminal altında havuzlu su Kuyubaşı kurudu DSİ alt yoldaonlarca. Arazöz Su taşıyor DSİ tarım yapıyorda bizim haberimiz yok otankerler suyu nerede kullanıyor kara yolları köy hizmetleri onlar ne yapıyor belediye itfaye binasında yok önce kendilerine baksınlar
.... Kurum size mi soracak, hani konu uzmanilar ya
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Tarim tarlada yapilir
(14.07.2025 00:20 - #18257)
Teşekürler DSI....
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
BAKLAVAPARTY
(14.07.2025 01:13 - #18259)
ZATEN MİLLETE ÇAMURLU LAĞIMLI SUYU İÇİRMİŞLER... KAPATIN.
..... YOK artik
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ocean
(14.07.2025 08:45 - #18264)
D.S.İ duruyor mu hala.yikacaklardi yikamadilar,şimdi şu kesip yıldırma yapiyorlar.her türlü parayı al,noter elektrik su,sonra yeralti su seviyesi diye çok ortaya cik.. kapatamazlarr
Zaten parklar var Kıtlık çölleşme yağız azlığı, nedeni ile önce temel gereksin8mlerimiz karşılanmalı diye düşünüyorum.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Turko
(14.07.2025 09:59 - #18265)
İzinsiz, ruhsatsız, müstakil tapusu olmayan ileride değerlenir diye kaçak bahçe açarsanız sonu böyle olur. Tüm Kırşehir linin olan suyu böyle sorumsuzca harcayamazsınız. Yetkilileri kutluyorum.
Tesekkrler Yetkilileri kutluyorum
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
İbrahim kavak
(14.07.2025 11:40 - #18267)
Miletin bahçe kuyusuna açtığı kuyuya karışanlar altın madeninde siyanurle altın çıkarılmasına ses çıkarmayıp sonra su havzası şart zurt adamsanız siyanurle sehirlenecek yer altı sularına sahip çıkın ama cikamazsiniz niyemi çünkü yabancılar altın çıkaracak devlete yüz kilo altından iki kilosunu verecek diye anamızı belleyecek sıkıyorsa onlara yok diyin onlara ceza yazin
Sahin Aynen ysgmur yagmasina sebep olan ormanlarimiz yakildi deveyi gormuyorlarda kulagini goruyorlar
Gerçekten günden güne yağış ve yeralti/ yer üssü suları sehrimiz de azalıyor. Bak8niz son 50 yıl meteroloji iklimsel verilerine ve son 5 yıl su kıtlığına ve de Türkiye çölleşme haritasına Ibrahim bey, sanirim surec devam ediyor. Inşallah bizlerin su kıtlığı kaygısı veriler ile ortaya konacak ve su tedariği ile ilgili adımlar atılacak.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Her tarla , her iklim, her ekolojik sart icin uygun tarımsal ürün vardır. Hem kalite hem de miktar artar
(14.07.2025 12:22 - #18268)
Değerli Kirsehirliler, lütfen izinsiz sondaj açmayalım. Doğa da bir denge vardır. Doğanın dengesini bozar isek elimizdekini de kaybederiz.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
OLAN GARİBANA OLUYOR ONLARDA HAKEDİYOR
(14.07.2025 13:33 - #18274)
İLK BAŞTA DENETİM YAPIN İZİN VERMEYİN. PARAYI KAZANAN KAZANMIŞ, GARİBAN VATANDAŞ 2 KURUŞUNU ORAYA KAPTIRMIŞ. ŞİMDİ DEVLETCİLİK OYNUYORLAR GARİBANLARIN ÜZERİNDE. ZENGİN NASIL OLSA TARLADAN DÜNYANIN PARASINI KAZANDI. FAKİR CEREMESİNİ ÇEKER. KUYU VURULUP PARSEL PARSEL SATILIRKEN NERDEYDİNİZ
Satanı bulun Satanları bulun biliyorsunuz satanları vatandaşa satmış parsani kazanmış kendinde bir tane yeri bile yok ..gemide kimler kimler yapmis
Evet BU bakış açısı bana mantıklı geldi. 1000 ölç 1 biç, der atalarimiz
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Murathoca40
(14.07.2025 14:03 - #18279)
Su kaynağı kullanımı, kuyu kullanımı için yanlış yere bakıyorsunuz. Ben Kırşehir'liyim ancak Kırşehir'de yaşamıyorum. Şehir merkezinin kılıçözü çayından uzaklaştırılması, kervansaray dağlarına doğru taşınması gerekiyor. Su kaynağı aşağı doğru akar. Biz malesef şehri ırmak kenarına kurmuşuz. En hızlı şekilde belediye imarı Ankara Kayseri asfaltının yukarısına doğru taşımalıdır
Kilicozu çayı maalesef bataklık gibi, suyu cekiliyor Bence üniversiteye doğru taşınması daha mantıklı. Kervansaray dağları ormanlastirilmali.
Birisi Yani bataklığa doğru taşınmalımı diyosunuz kılıçözü fay hattı statyum tarafı kervansaraya doğru taşınmalı şehir çevre yol yapılıp şehrin ortasından yol kaldırılmalı petlas ünüversite ceza ev şehrin içinde kalamaz şehir ortaköy ve kervansaray tarafına kaydırımalı belediyeler o tarafları imara açmalı
Habitat kaybına hayır, Habitat parçalanmasına da Yada cevre yol sehrin disindan gecmeli.... boylece yeni bir yerleske inşaatına gerek kalmaz.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
pudra sekerci
(14.07.2025 14:18 - #18280)
dsi dogru yapiyor , su azsa bu kuyuyu kullananlar gibi kuyuyu acanlara da ceza verilmeli
Tesekutler DSI Kesinlikle katiliyorum
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Fasih çakmak
(14.07.2025 14:20 - #18281)
Dün Mardin'e gelirken Kırşehir'de n geçtim bırakın millet bahçesiyle uğraşsın ne güzel di her taraf yem yeşil di Kırşehir e selam onları seviyorum
Gul Ozbagi gördünüz sanirim
Aaaaa Mardinden gelip Kirsehirden gecer iken yol kenarin da hobi bahceleri mi var
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Hüseyin
(14.07.2025 14:52 - #18285)
Herkese merhaba şu ana kadar 15 yorum okudum çoğunluk kapatılsın diyor sebep olarakta kırşehirin su sorununu gösteriliyor nedense hobi bahçeleri birilerinin çok zoruna gidiyor burada hobi bahçelerindeki kuyular kapansın diyen sayın kırşehirliler diğer tarafta kırşehirin can damarlarını kesiyorlar maşallah hiç sesiniz çıkmıyor.Altın madeni için üç beş zengine peşkeş çekilen asıl su havzalarının olduğu Kervansaray dağları Boztepe ve civarı için bu kadar çabalamıyorsunuz Sözün kısası bu hobi bahçelerindeki kuyular er yada geç kapanır sıkıntı değil Amma o madenler bir faliyete geçerse işte o zaman görürüm ben sizi.
..... Su yonetimi ve habitat kaybi
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Uğur
(14.07.2025 18:33 - #18292)
Yapılması gereken bu. Para önemli değil su herkesin. Ve DSİ kontrol ve izin kurumudur. Teşekkürler. Darısı diğer bölgelere
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Sebo41
(14.07.2025 19:02 - #18293)
Bir damla suya muhtaç olacak herkes az kaldi
Bknz TURKIYE COLLESME HARITASINFA KIRSEHIRE Aynen....
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Garip Adam
(14.07.2025 19:26 - #18299)
DSİ yi tebrik ediyorum
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Davut Davut
(14.07.2025 21:06 - #18309)
DSİ kurallarına göre 10 metre derinliğe kadar kuyular için izne gerek yok. Bunu neden belirtmiyorsunuz?
Hacı Kırşehir de 10 metre de Su değil, toz, toprak çıkar.
:::::: 10 metrede su cikan bir yer var mi Kirsehirde
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Selale
(14.07.2025 23:20 - #18313)
Şehitlik kavşağında günlerce su akıyor
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Cengiz Ak
(15.07.2025 00:01 - #18314)
Hobi bahçeleri Aileler için candır yeraltından çıkan su belediye suyundan çok pahalıdır kimse hobileri kıskanıp çamur atmasın siz önce evinizde halı yıkamayın arabanızı zırt bırt yıkamayın çim sulama golf sahaları kapa karadenize boşa akan yeşil ırmağı anadoluya yönlendir susuzluk kalmaz
Nasıl bir yorum.... ilk okul sıralarında ki su attın, saçımı çektin der gibi Kırşehir de golf sahası mi var? Bu arada doğal kaynaklara dedigniz şekilde dıştan müdahale tasn8f edilen bir durum degildir
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Murat
(15.07.2025 00:43 - #18315)
Daha iyi günlerimiz, bu su bir sistem dahilinde dağıtımı yapılmaz ve kayıp-kaçaklar ile mücadele edilmez ise çok koltuk sallanacak.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Yiğido
(15.07.2025 06:09 - #18317)
Ülkemizdeki hobi bahçelerinin tamamı derhal kapatılmalı çünkü tarım arazileri hergeçen gün azalıyor.Köylüde üçbeş kuruş sıcak para için arazilerini satıyor.Devletimiz bu duruma derhal müdahele etmeli
Gul Katiliyorum
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Kartal
(15.07.2025 09:45 - #18320)
DSİ önce bu kuyuları izinsiz vuran sondajcılara dur deyip büyük cezalar yazmaları lazım
.... Katiliyorum
Tesekkrler DSI Dogal kaynaklarin kullanımında HAKKANIYET, PLANLAMA ve YONETIM
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Nejdet
(15.07.2025 10:41 - #18327)
Türkiye'm en büyük 2 akarsuyu bop eliyle İsraile verilmek isteniyor haberlerini kimse okumuyorum zenginin milyarlarca vergisi af edilirken küçük esnafın kartsız sigara veya ürün satamadığı zaman vergi kaçırıyor gibi işlem yapan hobi bahçelerinde küçük halk gurublaridir endi yiyecegi ilaçsız gıda üretmeye çalışıyor tamam herkez kafasına hore simit alıp yemesin ama ülkemizde kafalarına göre bilmesin.
ŞU HAYATTIR, IZINSIZ SONDAJLAR KAPATILSIN LUTFEN Yakın gelecekte küresel ikl8m değişikliği, ve sonucu, su kaynaklarının azalması yada tükenmesi, sonucu, biyoçeşitlilik kaybi, sağlıklı gıdaya erişim de güçlükler ongoruluyor
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Emekli
(15.07.2025 10:55 - #18328)
Hobi bahçeleri hayattır huzurdur yaşamın tadıdır. İnsanların bir hevesi var bunu niye engelerler.
..... Habitat kaybı ve su yönetimi icin
Habitat kaybına hayir SU HAYATTIR
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
zafer berber
(15.07.2025 20:02 - #18330)
yorumları okurum ve kuyular kazansın suyu tüketiyor diye yorum yapanlara için dünyanın hiçbir yerinde kuyu suyu kullanımından su kaynakları tükenir diye bir örnek yok su kaynaklarının güçlenmesinin en büyük sebebi fosil yaktıklarını ve barajların sorunlar birde ırmak havzasında çeltik çekilmesi ve sulu tarımın artması lütfen akıllı olalım su kuyuları suyu kullanmanın en doğru yolu lütfen boşa sallamayalım not benim hobi bahçe yok ve hobi bahçesinde karşıyım soruda bulmuyorum
Vahsi sulama, etkileri ve sonucları, bknz, google scholar Olmadigina iliskin veri sunar misiniz?????
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Kaybolan sevgi
(15.07.2025 22:53 - #18333)
Sayın yorumcular sizler hobi bahçelerine mı karşısınız, yoksa kuyulara mı, insanlar şehirlerin verdiği gürültüden, stresten vb kaçıp, 300, 400 m.kare bahçe alıyor, Koop .olarak zaten bir tane kuyusu var, tabi ki olacak, su olmayınca taşınan mı silecek, neymiş ekmiş te pahalıymıs, hiç bir hobi bahçesi sahibi ektiği yetiştirdiği sebzeyi satmaz, konu komşuya dağıtır, ticaret yapmaz, kuşlar meyvesinden yer, doğa canlanır, burda yazanların hiç birinin hobi bahçesi yok , bol keseden atıyorsunuz... Gelelim asıl meseleye ; siz hiç yerli ve yabancı madencilerin ormanları, zeytinlikleri talan ettiğinde hiç yazdınız mı, hemde siyanürlü ararken, nesillerin, börtü böcek ve hayvanların zehirlenerek öldüne, öleceğine tepki gösterdiniz mı, Yine aynı tarım tarım arazilerine binlerce dekar arazilere fabrikalar kurulurken, asıl tarım alanları yok edilirken tepki gösterdiniz mı Yok tabi, benim yok başkasının da olmasın anlayışı. Çözüm; acilen yasa çıkar kontrol altına alınır, tarım geliri diye bir vergiye tabi tutulur, devlet gelir elde eder, vatandaşta mağdur olmaz Hobi bahçeleri ülkemizin bir gerçeği artık binlerce değil, yüz binlercesi var, saygı ve sevvgiler
SU KITLIĞI ve ETKIN MUCADELE DE 1 DAMLA DAHI ONEMLIDIR Sayın yorumcu doğa tutkunuzu elbette anlıyoruz. Lakin su kıtlığı var, her turlu suyu tehdit eden faaliyetlerin durmasını arzu ediyoruz. Bırakın tarimi çiftçiler yapsın, bu onların ekmek parası... Elbette ürün satmadiginizi biliyoruz. Fakat HABITAT KAYBI DA BIYOCESITLILIGI TEHDIT EDEN EN ONEMLI UNSURDUR
Bir de bu acidan yaklasalim mi? KAYIP OLAN BIYOCESITLILIK, HABİTAT KAYBI, HAKKANIYETSIZ DOĞAL KAYNAK TUKETIMI olabilir mi?
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Su yönetimine evet, Habitat kaybına ve habitat parçalanmasına hayir
(16.07.2025 13:47 - #18353)
Dogal kaynaklarin kullanımında hakkaniyet
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Acaba bir yada bitkiler bahçe ayrımında kullanılsa idi daha güzel olmaz mıydı, hatta daha az masraflı, daha ekolojik, doğaya daha saygılı olmaz mıydı, ha bir de mangallar yapılmasa mesala
(16.07.2025 15:30 - #18361)
H9bi bahçelerine bakıyorum, minimal alanlar, bireysel ilgi doğrultusunda yapılan ekimler....elde edilen ürün peki???? Birşey daha dikkatimi çekiyor, doğal bir bahçe elde edilmek isteniyor ise, neden herkes şahsi kullanım alanin DA bu kadar beton, tel orgu kulkaniyor::::::))))
Duzeltme Acaba beton tel orgu yerine çit görevi gören bitki ekilse idi
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Vatandaş
(18.07.2025 14:27 - #18414)
Ne biçim haber başlığı atıyorsunuz, ruhsatsız kuyular kapatılacak şeklinde yazsanız ya, milleti de galeyana getiriyorsunuz. Bu arada tek sorun hobi bahçesi gibi bir algı oluşmuş. Bir sürü insanın bahçesinde kişiye özel su kuyusu var ve bu kuyuları biri şikayet etmedikten sonra tespit etmenin yolu da yok. Yani haber hobi bahçelerindeki kuyular kapatılıyor değil de kaçak su kuyuları kapatılıyor şeklinde olsaydı daha doğru olurdu sanırım. Selamlarımla...
Yağış yok Tabi ki de tek sorun hobi bahcesi degil. Ama hobi bahçesinde gözlemlenen yanlış kaynak kullanımı da duzenlenmeli
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Kırşehir li
(19.07.2025 11:40 - #18437)
Eyvallah kapansın lakin pancar kuyularıda Kapansın herkes kendince üretim yapıp bütçesine katkı yapıyor terkoz kullansa halka su yetmez çare aramak bulmak devlet işi ama kuyuları kapatmak yerine su kuyuları açsın tarla bah bahçe sulamak için yamula hirfanlı barajını kullansalar devlet ondan suyu getirebilir su sorunu kalkar
Kurakcil bitki ve agac dikelim Seker pancari su sever. Oysa memleketimize damla yagis dusmuyor.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
GIRSARLI
(21.07.2025 11:07 - #18520)
Geç kalındı hemde oldukça geç..
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.