İsmail Saymaz ,''O Dönem Devlet Olan Fethullahçılar , Paralel Kalan Hükümetti''

DİĞER (İHA) - İhlas Haber Ajansı | 17.02.2020 - 14:18, Güncelleme: 05.05.2023 - 17:12
 

İsmail Saymaz ,''O Dönem Devlet Olan Fethullahçılar , Paralel Kalan Hükümetti''

Kırşehir'de ”Türkiye’de Tarikatler ve Cemaatler” konulu söyleşiye katılan Gazeteci İsmail Saymaz , FETÖ ile ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu. Aynı zamanda son günlerin en çok konuşulan kitaplarından ''Şehvetiye Tarikati'' nin de yazarı olan İsmail Saymaz için araştırmacı yazar Adnan Yılmaz modaratörlüğünde düzenlenen söyleşiye Kırşehir Belediye Başkanı Selahattin Ekicioğlu, Kırşehir Milletvekili Metin İlhan, Hacıbektaş Belediye Başkanı Yoldaş Altıok ve çok sayıda vatandaş takip etti.İsmail Saymaz Türkiye tarihinde yapılanan tarikatler ve cemaatler ile ilgili gerçeklere ışık tuttu. ''O DÖNEM DEVLET OLAN FETHULLAHÇILAR PARALEL KALAN HÜKÜMETTİ'' 2000'li yılların tarikatlerin 3. ve holdingleşme evresi olduğu belirten Saymaz , ''Aynı zamanda Adalet ve Kalkınma partisi ile çakışan bir evredir bu evre.Adalet ve Kalkınma Partisinin iktidara gelip yükselişi ile beraber tarikatler sonsuz bir dokunulmazlık elde etmişlerdir.Sonsuz bir hürriyet ve artık kamu düzenini baskılama gücüne erişmişlerdir.Uzun uzun anlatmaya gerek yok.Fethullah Gülen dönemini , Fethullahçı yapılanma dönemini hepimiz beraber yaşadık.Bu dönemde Fethullahçılar 2007'den 2013 yılına kadar orduda emniyette ve Mit'te sonsuz bir operasyon gücüne sahip olmuşlar ve devletin yönetimini ele geçirmişlerdir.Her ne kadar Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan , bunları ''Paralel devlet'' olarak itham etse de doğrusu bence şaka yapıyor.Çünkü o ilişkide devlet olan Fethullahçılar paralel kalan hükümettir.Hükümet Fethullahçıların paraleli durumundadır.'' ifadelerine yer verdi. ''OSMANLI BİLSE KILIÇ KALKAN KALKAR GELİRDİ'' Bu durumun Türk-İslam tarihinde bir istisna olduğunu belirten İsmail Saymaz , ''Türk-İslam tarihinde tarikati devlete ortak etmek yoktur.Osmanlı buna göz yummaz.Bugünkü iktidar her ne kadar kendisini evlad-ı fatihan diye görse de Osmanlı torunu olarak nitelendirse de ; Osmanlı da böyle bir gelenek yoktur.Osmanlı , tahtı tarikatle paylaşmaz.Çünkü Osmanlı Devlet düzeninde ; devlet hanedanla eş anlamlıdır.Devletin sahibi hanedandır.Hanedanın her bireyi iktidarda söz sahibidir.Padişahtan sonra şehzadelerin kavgasının sebebi budur.Kim gücü ele geçirirse erkekler arasında birinci odur.Böyle bir devlet düzeninde bugün size aykırı gelebilir ama devletin devamlılığı gereği bir sultanın kardeşlerini öldürmesi bu mantığın sonucudur.Keyfe keder veya eğlence olsun diye yapmıyorlar.Devletin devamlılığı için oğlunu kardeşini boğmuş sürdürmüş Osmanlı bilse ki ; kendisinin torunu olmakla övünenler onlardan yüzyıl sonra gelecekler de bir tarikati devlete ortak edecekler , türbelerinden kalkıp kılıç kalkan gelirler.Osmanlı buna göz yummaz , buna izin vermez.Buna rağmen 2007-2012 yılları arası devletin bir tarikatin eline geçtiği bir evredir.'' dedi. ''FETÖ SONRASI DÖNEM ÇİVİ ÇİVİYİ SÖKER MANTIĞIYLA OLUŞTURULDU'' FETÖ sonrası döneme de dikkat çeken Saymaz , ''15 Temmuz'dan sonra temenni edildi ki ; artık bundan vazgeçilsin , Tarikatler ait oldukları yerde kalsınlar , kamusal alana etki etmesinler, devletle ilişkiler liyakat bazlı gerçekleşsin ve Türkiye Cumhuriyeti kanunlarını tatsınlar.Öyle oldu mu ? Öyle olmadı.FETÖ sonrası dönem ; devlette çivi çiviyi söker mantığıyla oluşturulmak istendi ve oluşturuldu.Bugün itibariyle holdingleşen tarikatler aynı zamanda AKP'nin aparatı , sivil toplumu , ön ve arka bahçesi işlevi görmektedirler.'' açıklamasında bulundu.

Kırşehir'de ”Türkiye’de Tarikatler ve Cemaatler” konulu söyleşiye katılan Gazeteci İsmail Saymaz , FETÖ ile ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu.

Aynı zamanda son günlerin en çok konuşulan kitaplarından ''Şehvetiye Tarikati'' nin de yazarı olan İsmail Saymaz için araştırmacı yazar Adnan Yılmaz modaratörlüğünde düzenlenen söyleşiye Kırşehir Belediye Başkanı Selahattin Ekicioğlu, Kırşehir Milletvekili Metin İlhan, Hacıbektaş Belediye Başkanı Yoldaş Altıok ve çok sayıda vatandaş takip etti.İsmail Saymaz Türkiye tarihinde yapılanan tarikatler ve cemaatler ile ilgili gerçeklere ışık tuttu.

''O DÖNEM DEVLET OLAN FETHULLAHÇILAR PARALEL KALAN HÜKÜMETTİ''

2000'li yılların tarikatlerin 3. ve holdingleşme evresi olduğu belirten Saymaz , ''Aynı zamanda Adalet ve Kalkınma partisi ile çakışan bir evredir bu evre.Adalet ve Kalkınma Partisinin iktidara gelip yükselişi ile beraber tarikatler sonsuz bir dokunulmazlık elde etmişlerdir.Sonsuz bir hürriyet ve artık kamu düzenini baskılama gücüne erişmişlerdir.Uzun uzun anlatmaya gerek yok.Fethullah Gülen dönemini , Fethullahçı yapılanma dönemini hepimiz beraber yaşadık.Bu dönemde Fethullahçılar 2007'den 2013 yılına kadar orduda emniyette ve Mit'te sonsuz bir operasyon gücüne sahip olmuşlar ve devletin yönetimini ele geçirmişlerdir.Her ne kadar Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan , bunları ''Paralel devlet'' olarak itham etse de doğrusu bence şaka yapıyor.Çünkü o ilişkide devlet olan Fethullahçılar paralel kalan hükümettir.Hükümet Fethullahçıların paraleli durumundadır.'' ifadelerine yer verdi.

''OSMANLI BİLSE KILIÇ KALKAN KALKAR GELİRDİ''

Bu durumun Türk-İslam tarihinde bir istisna olduğunu belirten İsmail Saymaz , ''Türk-İslam tarihinde tarikati devlete ortak etmek yoktur.Osmanlı buna göz yummaz.Bugünkü iktidar her ne kadar kendisini evlad-ı fatihan diye görse de Osmanlı torunu olarak nitelendirse de ; Osmanlı da böyle bir gelenek yoktur.Osmanlı , tahtı tarikatle paylaşmaz.Çünkü Osmanlı Devlet düzeninde ; devlet hanedanla eş anlamlıdır.Devletin sahibi hanedandır.Hanedanın her bireyi iktidarda söz sahibidir.Padişahtan sonra şehzadelerin kavgasının sebebi budur.Kim gücü ele geçirirse erkekler arasında birinci odur.Böyle bir devlet düzeninde bugün size aykırı gelebilir ama devletin devamlılığı gereği bir sultanın kardeşlerini öldürmesi bu mantığın sonucudur.Keyfe keder veya eğlence olsun diye yapmıyorlar.Devletin devamlılığı için oğlunu kardeşini boğmuş sürdürmüş Osmanlı bilse ki ; kendisinin torunu olmakla övünenler onlardan yüzyıl sonra gelecekler de bir tarikati devlete ortak edecekler , türbelerinden kalkıp kılıç kalkan gelirler.Osmanlı buna göz yummaz , buna izin vermez.Buna rağmen 2007-2012 yılları arası devletin bir tarikatin eline geçtiği bir evredir.'' dedi.

''FETÖ SONRASI DÖNEM ÇİVİ ÇİVİYİ SÖKER MANTIĞIYLA OLUŞTURULDU''

FETÖ sonrası döneme de dikkat çeken Saymaz , ''15 Temmuz'dan sonra temenni edildi ki ; artık bundan vazgeçilsin , Tarikatler ait oldukları yerde kalsınlar , kamusal alana etki etmesinler, devletle ilişkiler liyakat bazlı gerçekleşsin ve Türkiye Cumhuriyeti kanunlarını tatsınlar.Öyle oldu mu ? Öyle olmadı.FETÖ sonrası dönem ; devlette çivi çiviyi söker mantığıyla oluşturulmak istendi ve oluşturuldu.Bugün itibariyle holdingleşen tarikatler aynı zamanda AKP'nin aparatı , sivil toplumu , ön ve arka bahçesi işlevi görmektedirler.'' açıklamasında bulundu.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.