Kırşehir Şeker Alelacele Boşaltılmaya Başlandı

DİĞER (İHA) - İhlas Haber Ajansı | 14.04.2018 - 15:19, Güncelleme: 05.05.2023 - 17:12
 

Kırşehir Şeker Alelacele Boşaltılmaya Başlandı

Yapılan ihale ile 330 Milyon TL'ye Tutgu Gıda'ya satılan  Kırşehir şeker fabrikasının deposunu boşaltmak için de harekete geçildi. Kırşehir şeker fabrikası müdürlüğü, daha ihale kararı bile onaylanmadan fabrikanın depolarında bulunan 90 bin ton şekeri fabrika dışına taşımak için ihale açtı. Kırşehir şeker fabrikası yönetiminin açtığı ‘şeker ambarı tahliye hizmeti' alım ihalesinin duyurusu Resmi Gazetede yayımlandı. Buna göre ihalesi 6 Nisan Cuma günü yapılan ancak henüz kesin satışı onaylanmayan fabrikanın 1 ve 2 nolu şeker ambarları ile fabrika dışında kiralanan depolarda bulunan yaklaşık 90 bin ton kristal şeker başka depolara taşınacak. Taşıma işinin ihalesi 25 Nisan Çarşamba günü gerçekleştirilecek. İhaleyi kazanan firma stoklarda tutulan 90 bin ton şekeri en geç 6 ay içerisinde fabrikadan başka depolara taşıyıp fabrikayı boşaltacak. ÖYK KARARI GEREKİYOR Özelleştirme İdaresinin geçen hafta yaptığı ihalede Kırşehir fabrikasına en yüksek teklifi 330 milyon lirayla ismi daha önce duyulmayan Tutgu gıda firması vermişti. Özelleştirme yasasına göre, özelleştirme ihalesinin yapılmış olması nihai satış için yeterli olmuyor. Satışın yasal olarak tamamlanabilmesi için ihale kararının mutlaka Özelleştirme Yüksek Kurulu (ÖYK) tarafından da onaylanması gerekiyor. Başkanlığını Başbakan Binali Yıldırım'ın yaptığı ÖYK Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, Enerji Bakanı Berat Albayrak Maliye Bakanı Naci Ağbal ve Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan'dan oluşuyor. Kurul üyeleri satışı onaylayabileceği gibi dilerse iptal de edebiliyor. Henüz Kurul kararı çıkmadan fabrikanın depolarındaki şekerin alelacele taşınması tepkilere yol açtı.
Yapılan ihale ile 330 Milyon TL'ye Tutgu Gıda'ya satılan  Kırşehir şeker fabrikasının deposunu boşaltmak için de harekete geçildi. Kırşehir şeker fabrikası müdürlüğü, daha ihale kararı bile onaylanmadan fabrikanın depolarında bulunan 90 bin ton şekeri fabrika dışına taşımak için ihale açtı. Kırşehir şeker fabrikası yönetiminin açtığı ‘şeker ambarı tahliye hizmeti' alım ihalesinin duyurusu Resmi Gazetede yayımlandı. Buna göre ihalesi 6 Nisan Cuma günü yapılan ancak henüz kesin satışı onaylanmayan fabrikanın 1 ve 2 nolu şeker ambarları ile fabrika dışında kiralanan depolarda bulunan yaklaşık 90 bin ton kristal şeker başka depolara taşınacak. Taşıma işinin ihalesi 25 Nisan Çarşamba günü gerçekleştirilecek. İhaleyi kazanan firma stoklarda tutulan 90 bin ton şekeri en geç 6 ay içerisinde fabrikadan başka depolara taşıyıp fabrikayı boşaltacak. ÖYK KARARI GEREKİYOR Özelleştirme İdaresinin geçen hafta yaptığı ihalede Kırşehir fabrikasına en yüksek teklifi 330 milyon lirayla ismi daha önce duyulmayan Tutgu gıda firması vermişti. Özelleştirme yasasına göre, özelleştirme ihalesinin yapılmış olması nihai satış için yeterli olmuyor. Satışın yasal olarak tamamlanabilmesi için ihale kararının mutlaka Özelleştirme Yüksek Kurulu (ÖYK) tarafından da onaylanması gerekiyor. Başkanlığını Başbakan Binali Yıldırım'ın yaptığı ÖYK Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, Enerji Bakanı Berat Albayrak Maliye Bakanı Naci Ağbal ve Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan'dan oluşuyor. Kurul üyeleri satışı onaylayabileceği gibi dilerse iptal de edebiliyor. Henüz Kurul kararı çıkmadan fabrikanın depolarındaki şekerin alelacele taşınması tepkilere yol açtı.
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.