Satılmadık Bir Bu Kalmıştı !

DİĞER (İHA) - İhlas Haber Ajansı | 16.04.2018 - 13:57, Güncelleme: 05.05.2023 - 17:12
 

Satılmadık Bir Bu Kalmıştı !

Türkiye'de satılmadık bir ormanlar kalmıştı , o da oldu ? Geçtiğimiz günlerde mecliste kabul edilen tasarıya göre devlet, seyreltme veya gençleştirme yapmak istediği ormanları ihaleyle en çok parayı veren şirket ve holdinglere 5 yıllığına tahsis edecek. Tahsis süresi bittikten sonra aynı firma aynı yeri eğer isterse tekrar alabileceği gibi daha verimli gördüğü başka bir ormanlık alanı da yine ihaleyle 5 yıllığına alabilecek. Ormanı ihaleyle alan şirketler, önceden işaretlenmiş canlı ağaçları diledikleri zaman kesip diledikleri gibi işleyecek ya da satacaklar. Hani bazıları özelleştirmelerle ilgili şunu söylüyor ya ; 'E kardeşim zarar ediyor devlete yük oluyordu.' Şimdi bunlara sormak lazım ; Ormanlar da mı zarar ediyordu ? Siz özelleştirme meselesini yanlış anlamışsınız beyler ! Türkiye'de ki özelleştirmeler tamamen yanlış çünkü gelen kaynaklar üretime, yeniliğe , yüksek teknolojiye, ağır sanayi atılımlarına aktarılmıyor ! Eğer öyle olsaydı bugün ormanlarımızı da satıyor olmazdık. Şeker Fabrikalarının satılmasına karar verildiği zaman şunu söylemiştim ; ''Sırada ne var ? Tarım arazileri mi ? '' Bakın ! Türkiye eğer üretime yönelik yatırımlar yapmazsa , dışa bağımlı üretime devam ederse , dış ticaret ve cari açık artmaya devam ederse tarım arazileri de satılacak ! Hani sizin hep örnek gösterdiğiniz Petlas var ya ! Birgün gelecek dışa bağımlı üretimle birlikte artan döviz kurları maliyetlere , artan maliyetlerde ürün fiyatlarına yansıyacak ve bir gün o lastikler üretilemeyecek çünkü alıcısı bulunamayacak ve belki de kapanacak. Kabul ediyorum ; Evet sağlıkta reformlar yapıldı. Evet yeni yeni binalar yapıldı . Evet duble yollar yapıldı. Fakat dış ticaret fazlasına geçemeyen dış ticaret ve cari açığını da sürekli artıran bir ülkede gün gelecek ; O yeni yeni yapılan yollar, binalar bile satılacak ! Borçlarımızı satarak değil ancak üreterek ödeyebiliriz. Kırşehir Şeker fabrikası bedavaya gitti deyince , yorumlar mesajlar geldi ; ''Yalan haber yapmayın , şeker ihaleye dahil değil'' diye ! Bence haberin başlığı şu şekilde olmalıydı ; 300 milyonluk şeker alana yanında fabrika hediye ! Çünkü gerçekten böyle bir durum söz konusu ! Koca fabrika sadece 30 milyona satılmış çünkü kalan 300 milyon'u 90 bin ton şeker satılarak ödenecek zaten ! Yani 30 milyona koca bir şeker fabrikasını aldılar. Bakın biz Kırşehir'in ülkenin geleceği için  bu konuları dile getiriyoruz. Çocuklarımızın geleceği bizim için önemli öyle değil mi ? O yüzden partizanlığı bir kenara bırakın tepkinizi gösterin , gidip yine kime oy verirseniz verin ! Biz şu veya bu partinin sözcülüğünü yapmıyoruz parti çıkarları gözetmiyoruz. Ülke çıkarlarını gözetiyoruz , ortada bir yanlış varsa bunu söylüyoruz ki  bizi yönetenler de bu yanlışlara bir son versin ! Daha önce defalarca yanlış yapılmadı mı ? Şu an yanlış yapılmadığının garantisini kim verebilir ? Bilinçli ve sorgulayan vatandaş olmak bizim de geleceğimizin teminatıdır. Biz bu konuda üzerimize düşeni yapmaya sonuna kadar devam edeceğiz. Esenlikler !      
Türkiye'de satılmadık bir ormanlar kalmıştı , o da oldu ? Geçtiğimiz günlerde mecliste kabul edilen tasarıya göre devlet, seyreltme veya gençleştirme yapmak istediği ormanları ihaleyle en çok parayı veren şirket ve holdinglere 5 yıllığına tahsis edecek. Tahsis süresi bittikten sonra aynı firma aynı yeri eğer isterse tekrar alabileceği gibi daha verimli gördüğü başka bir ormanlık alanı da yine ihaleyle 5 yıllığına alabilecek. Ormanı ihaleyle alan şirketler, önceden işaretlenmiş canlı ağaçları diledikleri zaman kesip diledikleri gibi işleyecek ya da satacaklar. Hani bazıları özelleştirmelerle ilgili şunu söylüyor ya ; 'E kardeşim zarar ediyor devlete yük oluyordu.' Şimdi bunlara sormak lazım ; Ormanlar da mı zarar ediyordu ? Siz özelleştirme meselesini yanlış anlamışsınız beyler ! Türkiye'de ki özelleştirmeler tamamen yanlış çünkü gelen kaynaklar üretime, yeniliğe , yüksek teknolojiye, ağır sanayi atılımlarına aktarılmıyor ! Eğer öyle olsaydı bugün ormanlarımızı da satıyor olmazdık. Şeker Fabrikalarının satılmasına karar verildiği zaman şunu söylemiştim ; ''Sırada ne var ? Tarım arazileri mi ? '' Bakın ! Türkiye eğer üretime yönelik yatırımlar yapmazsa , dışa bağımlı üretime devam ederse , dış ticaret ve cari açık artmaya devam ederse tarım arazileri de satılacak ! Hani sizin hep örnek gösterdiğiniz Petlas var ya ! Birgün gelecek dışa bağımlı üretimle birlikte artan döviz kurları maliyetlere , artan maliyetlerde ürün fiyatlarına yansıyacak ve bir gün o lastikler üretilemeyecek çünkü alıcısı bulunamayacak ve belki de kapanacak. Kabul ediyorum ; Evet sağlıkta reformlar yapıldı. Evet yeni yeni binalar yapıldı . Evet duble yollar yapıldı. Fakat dış ticaret fazlasına geçemeyen dış ticaret ve cari açığını da sürekli artıran bir ülkede gün gelecek ; O yeni yeni yapılan yollar, binalar bile satılacak ! Borçlarımızı satarak değil ancak üreterek ödeyebiliriz. Kırşehir Şeker fabrikası bedavaya gitti deyince , yorumlar mesajlar geldi ; ''Yalan haber yapmayın , şeker ihaleye dahil değil'' diye ! Bence haberin başlığı şu şekilde olmalıydı ; 300 milyonluk şeker alana yanında fabrika hediye ! Çünkü gerçekten böyle bir durum söz konusu ! Koca fabrika sadece 30 milyona satılmış çünkü kalan 300 milyon'u 90 bin ton şeker satılarak ödenecek zaten ! Yani 30 milyona koca bir şeker fabrikasını aldılar. Bakın biz Kırşehir'in ülkenin geleceği için  bu konuları dile getiriyoruz. Çocuklarımızın geleceği bizim için önemli öyle değil mi ? O yüzden partizanlığı bir kenara bırakın tepkinizi gösterin , gidip yine kime oy verirseniz verin ! Biz şu veya bu partinin sözcülüğünü yapmıyoruz parti çıkarları gözetmiyoruz. Ülke çıkarlarını gözetiyoruz , ortada bir yanlış varsa bunu söylüyoruz ki  bizi yönetenler de bu yanlışlara bir son versin ! Daha önce defalarca yanlış yapılmadı mı ? Şu an yanlış yapılmadığının garantisini kim verebilir ? Bilinçli ve sorgulayan vatandaş olmak bizim de geleceğimizin teminatıdır. Biz bu konuda üzerimize düşeni yapmaya sonuna kadar devam edeceğiz. Esenlikler !      
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.