Satılmadık Bir Bu Kalmıştı !
DİĞER
(İHA) - İhlas Haber Ajansı |
16.04.2018 - 13:57, Güncelleme:
05.05.2023 - 17:12
Satılmadık Bir Bu Kalmıştı !
Türkiye'de satılmadık bir ormanlar kalmıştı , o da oldu ?
Geçtiğimiz günlerde mecliste kabul edilen tasarıya göre devlet, seyreltme veya gençleştirme yapmak istediği ormanları ihaleyle en çok parayı veren şirket ve holdinglere 5 yıllığına tahsis edecek. Tahsis süresi bittikten sonra aynı firma aynı yeri eğer isterse tekrar alabileceği gibi daha verimli gördüğü başka bir ormanlık alanı da yine ihaleyle 5 yıllığına alabilecek. Ormanı ihaleyle alan şirketler, önceden işaretlenmiş canlı ağaçları diledikleri zaman kesip diledikleri gibi işleyecek ya da satacaklar.
Hani bazıları özelleştirmelerle ilgili şunu söylüyor ya ; 'E kardeşim zarar ediyor devlete yük oluyordu.'
Şimdi bunlara sormak lazım ; Ormanlar da mı zarar ediyordu ?
Siz özelleştirme meselesini yanlış anlamışsınız beyler !
Türkiye'de ki özelleştirmeler tamamen yanlış çünkü gelen kaynaklar üretime, yeniliğe , yüksek teknolojiye, ağır sanayi atılımlarına aktarılmıyor !
Eğer öyle olsaydı bugün ormanlarımızı da satıyor olmazdık.
Şeker Fabrikalarının satılmasına karar verildiği zaman şunu söylemiştim ;
''Sırada ne var ? Tarım arazileri mi ? ''
Bakın !
Türkiye eğer üretime yönelik yatırımlar yapmazsa , dışa bağımlı üretime devam ederse , dış ticaret ve cari açık artmaya devam ederse tarım arazileri de satılacak !
Hani sizin hep örnek gösterdiğiniz Petlas var ya !
Birgün gelecek dışa bağımlı üretimle birlikte artan döviz kurları maliyetlere , artan maliyetlerde ürün fiyatlarına yansıyacak ve bir gün o lastikler üretilemeyecek çünkü alıcısı bulunamayacak ve belki de kapanacak.
Kabul ediyorum ;
Evet sağlıkta reformlar yapıldı.
Evet yeni yeni binalar yapıldı .
Evet duble yollar yapıldı.
Fakat dış ticaret fazlasına geçemeyen dış ticaret ve cari açığını da sürekli artıran bir ülkede gün gelecek ;
O yeni yeni yapılan yollar, binalar bile satılacak !
Borçlarımızı satarak değil ancak üreterek ödeyebiliriz.
Kırşehir Şeker fabrikası bedavaya gitti deyince , yorumlar mesajlar geldi ;
''Yalan haber yapmayın , şeker ihaleye dahil değil'' diye !
Bence haberin başlığı şu şekilde olmalıydı ; 300 milyonluk şeker alana yanında fabrika hediye !
Çünkü gerçekten böyle bir durum söz konusu !
Koca fabrika sadece 30 milyona satılmış çünkü kalan 300 milyon'u 90 bin ton şeker satılarak ödenecek zaten !
Yani 30 milyona koca bir şeker fabrikasını aldılar.
Bakın biz Kırşehir'in ülkenin geleceği için bu konuları dile getiriyoruz.
Çocuklarımızın geleceği bizim için önemli öyle değil mi ?
O yüzden partizanlığı bir kenara bırakın tepkinizi gösterin , gidip yine kime oy verirseniz verin !
Biz şu veya bu partinin sözcülüğünü yapmıyoruz parti çıkarları gözetmiyoruz.
Ülke çıkarlarını gözetiyoruz , ortada bir yanlış varsa bunu söylüyoruz ki bizi yönetenler de bu yanlışlara bir son versin !
Daha önce defalarca yanlış yapılmadı mı ?
Şu an yanlış yapılmadığının garantisini kim verebilir ?
Bilinçli ve sorgulayan vatandaş olmak bizim de geleceğimizin teminatıdır.
Biz bu konuda üzerimize düşeni yapmaya sonuna kadar devam edeceğiz.
Esenlikler !
Türkiye'de satılmadık bir ormanlar kalmıştı , o da oldu ?
Geçtiğimiz günlerde mecliste kabul edilen tasarıya göre devlet, seyreltme veya gençleştirme yapmak istediği ormanları ihaleyle en çok parayı veren şirket ve holdinglere 5 yıllığına tahsis edecek. Tahsis süresi bittikten sonra aynı firma aynı yeri eğer isterse tekrar alabileceği gibi daha verimli gördüğü başka bir ormanlık alanı da yine ihaleyle 5 yıllığına alabilecek. Ormanı ihaleyle alan şirketler, önceden işaretlenmiş canlı ağaçları diledikleri zaman kesip diledikleri gibi işleyecek ya da satacaklar.
Hani bazıları özelleştirmelerle ilgili şunu söylüyor ya ; 'E kardeşim zarar ediyor devlete yük oluyordu.'
Şimdi bunlara sormak lazım ; Ormanlar da mı zarar ediyordu ?
Siz özelleştirme meselesini yanlış anlamışsınız beyler !
Türkiye'de ki özelleştirmeler tamamen yanlış çünkü gelen kaynaklar üretime, yeniliğe , yüksek teknolojiye, ağır sanayi atılımlarına aktarılmıyor !
Eğer öyle olsaydı bugün ormanlarımızı da satıyor olmazdık.
Şeker Fabrikalarının satılmasına karar verildiği zaman şunu söylemiştim ;
''Sırada ne var ? Tarım arazileri mi ? ''
Bakın !
Türkiye eğer üretime yönelik yatırımlar yapmazsa , dışa bağımlı üretime devam ederse , dış ticaret ve cari açık artmaya devam ederse tarım arazileri de satılacak !
Hani sizin hep örnek gösterdiğiniz Petlas var ya !
Birgün gelecek dışa bağımlı üretimle birlikte artan döviz kurları maliyetlere , artan maliyetlerde ürün fiyatlarına yansıyacak ve bir gün o lastikler üretilemeyecek çünkü alıcısı bulunamayacak ve belki de kapanacak.
Kabul ediyorum ;
Evet sağlıkta reformlar yapıldı.
Evet yeni yeni binalar yapıldı .
Evet duble yollar yapıldı.
Fakat dış ticaret fazlasına geçemeyen dış ticaret ve cari açığını da sürekli artıran bir ülkede gün gelecek ;
O yeni yeni yapılan yollar, binalar bile satılacak !
Borçlarımızı satarak değil ancak üreterek ödeyebiliriz.
Kırşehir Şeker fabrikası bedavaya gitti deyince , yorumlar mesajlar geldi ;
''Yalan haber yapmayın , şeker ihaleye dahil değil'' diye !
Bence haberin başlığı şu şekilde olmalıydı ; 300 milyonluk şeker alana yanında fabrika hediye !
Çünkü gerçekten böyle bir durum söz konusu !
Koca fabrika sadece 30 milyona satılmış çünkü kalan 300 milyon'u 90 bin ton şeker satılarak ödenecek zaten !
Yani 30 milyona koca bir şeker fabrikasını aldılar.
Bakın biz Kırşehir'in ülkenin geleceği için bu konuları dile getiriyoruz.
Çocuklarımızın geleceği bizim için önemli öyle değil mi ?
O yüzden partizanlığı bir kenara bırakın tepkinizi gösterin , gidip yine kime oy verirseniz verin !
Biz şu veya bu partinin sözcülüğünü yapmıyoruz parti çıkarları gözetmiyoruz.
Ülke çıkarlarını gözetiyoruz , ortada bir yanlış varsa bunu söylüyoruz ki bizi yönetenler de bu yanlışlara bir son versin !
Daha önce defalarca yanlış yapılmadı mı ?
Şu an yanlış yapılmadığının garantisini kim verebilir ?
Bilinçli ve sorgulayan vatandaş olmak bizim de geleceğimizin teminatıdır.
Biz bu konuda üzerimize düşeni yapmaya sonuna kadar devam edeceğiz.
Esenlikler !
Habere ifade bırak !
Bu habere hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

