Türk Eğitim Sen Kırşehir Şubesinde Sular Durulmuyor

DİĞER (İHA) - İhlas Haber Ajansı | 21.02.2018 - 09:09, Güncelleme: 05.05.2023 - 17:12
 

Türk Eğitim Sen Kırşehir Şubesinde Sular Durulmuyor

Gündeme ''çantalı seçim'' gelen ve Kasım ayında gerçekleştirilen Türk Eğitim Sen seçimlerinin ardından mevcut yönetim bu kez de Türk Eğitim Sen'in Kaman temsilcisi Kurtuluş Torun'un istifasını istedi gerekçe olarak kasım ayında yapılan seçimde diğer aday Kadir Güzel'in desteklenmesi gösterildi. Konu ile ilgili  yazılı bir açıklamada bulunan Kurtuluş Torun,  ''Bilindiği üzere bir süre önce sendikamız şube başkanlığı seçimi için sandığa gitti. Yapılan seçimde 53 delegenin oyunu kardeşimiz Kadir Güzel, 43 delegenin oyunu ise ağabeyimiz Bilal Türk aldı. Ancak Bilal Türk'ün aldığı 43 oyun üzerine adına doğal delege denen ve seçimsiz delege olan 10 kişilik yönetiminin de oyu eklenince her iki adayın oyu eşitlenmiş oldu ve seçim kurâya kaldı. Çekilen kurâ neticesinde tombaladan Bilal Türk çıktı. Demokrasinin gereği olarak seçim sona ermiş ve herkes kutsal bir bütün halinde sendikamızın ileriye götürülmesi adına kenetlenmiştir. Ancak üzülerek belirtmeliyim ki seçimin ardından Bilal Türk şahsımı arayarak hukuksuz bir biçimde istifamı istemiştir. Daha üzücü olanı buna gerekçe olarak seçimlerde Kadir Güzel'i desteklemiş olmamı göstermiştir. Yıllarını bu sendikaya vermiş bir kardeşiniz olarak ve bundan önceki üç seçimde Bilal Türk'ü desteklemiş biri olarak yaşadığım üzüntüyü tarif edemem. Halbuki sendikamız hak aramayı, demokrasiyi ve çoğulculuğu önceliyordu. Keşke bunu yapmak yerine Kaman'da ilçe temsilciliği için tıpkı Mucur ilçemizde olduğu gibi sandık konsaydı, buna kimsenin itirazı olmazdı. Ancak bu tavır elbette dürüst olan ve demokrasiye inanan insanların tavrıdır. Bu arada seçim sonuçlarına bakıldığında da benden istifamı istemek yerine kimin istifa etmesi gerektiği de ortadadır.  Ben Kurtuluş Torun olarak seçimlerin öncesinde Kaman'daki delege arkadaşlarımızla yaptığım istişare sonucu hepsinin değişimden ve yenileşmeden yana olduğunu bizzat gördüm. Çoğunluğun kararıyla Kadir Güzel'i seçimlerde destekledik. Sadece bu kararımızdan dolayı Bilal Türk, Kaman'daki üyelerimizi, delegelerimizi ve onların iradesini hiçe sayarak yönetmeliklere, usûl ve esaslara aykırı olmak üzere Kaman ilçe temsilciliğine, yerime, ağabeyim(!) Ercan Altıntaş'ı görevlendirmiştir. Beni üzen yapılan antidemokratik görevlendirmeden ziyade yıllarca yol yürüdüğümüz yöneticilerimizin ve arkadaşlarımızın tavrıdır. Daha açığı koltuk sevdalılarının ve onların uşaklığını, tetikçiliğini yapanların yıllarca bunu bize bir sendikal mücadele yürütüyormuşuz gibi anlatıp buna inandırmasıdır.  Evet Bilal Türk şahsımı oturduğu koltuk için bir tehdit olarak görmüş olabilir; peki ya Kaman'da yaşayıp, tüm olan biteni bilip de bu zillete çanak tutanlara ve onları azmettiren gölge başkanlara ne demeli? Beni düşmanın attığı kurşun değil dost zannettiklerimin tavırları yaraladı. Abi dediğim insanların bugün yerime ilçe temsilcisi sıfatıyla okullarda sergilediği oyunlar gerçekten ayakta alkışlanacak cinsten. Son olarak seçim boyunca sanki bir ayıpmış, hastalıkmış gibi sürekli eleştirilen şahsımın ve Kadir Güzel'in Ülkücülüğü konusuna değinmek istiyorum. Evet Allah'a hamd olsun ki her ikimizde Ülkücüyüz, bu sıfatımızla her zaman onur duyduk, gurur duyduk; mevcut yönetimi bu konu neden rahatsız etti bunu bilmiyorum ama bana bu muameleyi revâ gören Bilal Türk'ün ve Kaman'daki taşeronlarının daha düne kadar bizlerle Ülkücülük yarışına girmeleri de manidardır. Benim ve 6 yıl Ocak Başkanlığı yapmış Kadir Güzel'in Ülkücü olmasından daha doğal ne olabilir? Sizlerin bu konuda bizi yıpratmaya çalışmanız bizim göğsümüzde taşıyacağımız şeref nişanıdır. Bizlere bunu bir suçlama gibi yöneltenlerin ve bunu seçim malzemesi olarak kullananların ileride Kırşehir ve Kaman'da siyaseten neler yapacağını hep birlikte göreceğiz. Son olarak sendikamızın bütün paydaşlarına varsa hakkımız sonuna kadar helaldir onlardan da helallik dilerim ancak mevcut il ve ilçe yönetimine yukarıda sıraladığım sebepler dolayısıyla hakkım varsa haramdır, kendilerinden helallik dilemiyorum. Bizlere, bizi biz yapan üyelerimize bu zulmü reva görenlerden iki cihanda da alacağımız olsun."Her hesabın tersi, her zulmün süresi vardır. Bir çakal yasası varsa bir de Bozkurt töresi vardır. Saygılarımla Kurtuluş TORUN.''
Gündeme ''çantalı seçim'' gelen ve Kasım ayında gerçekleştirilen Türk Eğitim Sen seçimlerinin ardından mevcut yönetim bu kez de Türk Eğitim Sen'in Kaman temsilcisi Kurtuluş Torun'un istifasını istedi gerekçe olarak kasım ayında yapılan seçimde diğer aday Kadir Güzel'in desteklenmesi gösterildi.

Konu ile ilgili  yazılı bir açıklamada bulunan Kurtuluş Torun,  ''Bilindiği üzere bir süre önce sendikamız şube başkanlığı seçimi için sandığa gitti. Yapılan seçimde 53 delegenin oyunu kardeşimiz Kadir Güzel, 43 delegenin oyunu ise ağabeyimiz Bilal Türk aldı. Ancak Bilal Türk'ün aldığı 43 oyun üzerine adına doğal delege denen ve seçimsiz delege olan 10 kişilik yönetiminin de oyu eklenince her iki adayın oyu eşitlenmiş oldu ve seçim kurâya kaldı. Çekilen kurâ neticesinde tombaladan Bilal Türk çıktı. Demokrasinin gereği olarak seçim sona ermiş ve herkes kutsal bir bütün halinde sendikamızın ileriye götürülmesi adına kenetlenmiştir. Ancak üzülerek belirtmeliyim ki seçimin ardından Bilal Türk şahsımı arayarak hukuksuz bir biçimde istifamı istemiştir. Daha üzücü olanı buna gerekçe olarak seçimlerde Kadir Güzel'i desteklemiş olmamı göstermiştir. Yıllarını bu sendikaya vermiş bir kardeşiniz olarak ve bundan önceki üç seçimde Bilal Türk'ü desteklemiş biri olarak yaşadığım üzüntüyü tarif edemem. Halbuki sendikamız hak aramayı, demokrasiyi ve çoğulculuğu önceliyordu. Keşke bunu yapmak yerine Kaman'da ilçe temsilciliği için tıpkı Mucur ilçemizde olduğu gibi sandık konsaydı, buna kimsenin itirazı olmazdı. Ancak bu tavır elbette dürüst olan ve demokrasiye inanan insanların tavrıdır. Bu arada seçim sonuçlarına bakıldığında da benden istifamı istemek yerine kimin istifa etmesi gerektiği de ortadadır.  Ben Kurtuluş Torun olarak seçimlerin öncesinde Kaman'daki delege arkadaşlarımızla yaptığım istişare sonucu hepsinin değişimden ve yenileşmeden yana olduğunu bizzat gördüm. Çoğunluğun kararıyla Kadir Güzel'i seçimlerde destekledik. Sadece bu kararımızdan dolayı Bilal Türk, Kaman'daki üyelerimizi, delegelerimizi ve onların iradesini hiçe sayarak yönetmeliklere, usûl ve esaslara aykırı olmak üzere Kaman ilçe temsilciliğine, yerime, ağabeyim(!) Ercan Altıntaş'ı görevlendirmiştir. Beni üzen yapılan antidemokratik görevlendirmeden ziyade yıllarca yol yürüdüğümüz yöneticilerimizin ve arkadaşlarımızın tavrıdır. Daha açığı koltuk sevdalılarının ve onların uşaklığını, tetikçiliğini yapanların yıllarca bunu bize bir sendikal mücadele yürütüyormuşuz gibi anlatıp buna inandırmasıdır.  Evet Bilal Türk şahsımı oturduğu koltuk için bir tehdit olarak görmüş olabilir; peki ya Kaman'da yaşayıp, tüm olan biteni bilip de bu zillete çanak tutanlara ve onları azmettiren gölge başkanlara ne demeli? Beni düşmanın attığı kurşun değil dost zannettiklerimin tavırları yaraladı. Abi dediğim insanların bugün yerime ilçe temsilcisi sıfatıyla okullarda sergilediği oyunlar gerçekten ayakta alkışlanacak cinsten. Son olarak seçim boyunca sanki bir ayıpmış, hastalıkmış gibi sürekli eleştirilen şahsımın ve Kadir Güzel'in Ülkücülüğü konusuna değinmek istiyorum. Evet Allah'a hamd olsun ki her ikimizde Ülkücüyüz, bu sıfatımızla her zaman onur duyduk, gurur duyduk; mevcut yönetimi bu konu neden rahatsız etti bunu bilmiyorum ama bana bu muameleyi revâ gören Bilal Türk'ün ve Kaman'daki taşeronlarının daha düne kadar bizlerle Ülkücülük yarışına girmeleri de manidardır. Benim ve 6 yıl Ocak Başkanlığı yapmış Kadir Güzel'in Ülkücü olmasından daha doğal ne olabilir? Sizlerin bu konuda bizi yıpratmaya çalışmanız bizim göğsümüzde taşıyacağımız şeref nişanıdır. Bizlere bunu bir suçlama gibi yöneltenlerin ve bunu seçim malzemesi olarak kullananların ileride Kırşehir ve Kaman'da siyaseten neler yapacağını hep birlikte göreceğiz. Son olarak sendikamızın bütün paydaşlarına varsa hakkımız sonuna kadar helaldir onlardan da helallik dilerim ancak mevcut il ve ilçe yönetimine yukarıda sıraladığım sebepler dolayısıyla hakkım varsa haramdır, kendilerinden helallik dilemiyorum. Bizlere, bizi biz yapan üyelerimize bu zulmü reva görenlerden iki cihanda da alacağımız olsun."Her hesabın tersi, her zulmün süresi vardır. Bir çakal yasası varsa bir de Bozkurt töresi vardır. Saygılarımla Kurtuluş TORUN.''
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kirsehirhaberturk.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.